Jiyan Haber

TRT’nin seçim adaletsizliği: ittifaka 53, muhalefete 6 saat yayın!

TRT’nin seçim adaletsizliği: ittifaka 53, muhalefete 6 saat yayın!
70 views
11 Mart 2019 - 12:07

TRT’de iktidar blokuna muhalefetten 10 kat fazla yer ayrıldı, RTÜK üyesi tepki gösterdi.

Bu seçimlerde de TRT, ‘iktidarın sesi’ geleneğini bozmadı. Devletin kanalı olan eşit yayın yapması gereken kanal, seçimin son düzlüğünde de sadece iktidar propagandası yapmaya devam etti. Şubat ayında AKP-MHP ittifakına muhalefetten 10 kat fazla yer ayrıldığı tespit edildi. RTÜK üyesi İsmet Demirdöğen’den bu adaletsiz duruma tepki geldi.

İKTİDARIN SESİ

Cumhuriyet’ten Ozan Çepni’nin haberine göre TRT, AKP-MHP ittifakına ay boyunca 53 saat yer ayırırken, muhalefette CHP-İYİ Parti ittifakı yalnızca 6 saat sesini duyurabildi.

Yapılan incelemelere göre, TRT Haber’de 1-28 Şubat döneminde muhalefet yine görmezden gelindi. Ay boyunca AKP’ye 49 saat, 58 dakika ve 12 saniye ‘lehte’ yer verilerek, iktidar propagandası yapıldı. MHP’ye de bu dönemde 3 saat, 32 dakika ve 26 saniye ‘lehte’ yer verildi.

MUHALEFETE YÖNELİK ALEYHTE YAYIN, LEHTE YAYINI GEÇTİ

Şubat döneminde, TRT’de muhalefetin aleyhinde yapılan yayınlar, CHP ve İYİ Parti’nin kendisini anlatmaya çalıştığı süreyi de aştı. İncelemelere göre, CHP’ye şubat döneminde sadece 5 saat 47 dakika yer verildi. İYİ Parti’ye ise bu süre 10 kat kısalarak 55 dakikada kaldı. Muhalefetin aleyhinde anti propaganda yapan yayınlarda ise TRT Haber’de CHP 5 saat 56 dakikaya, İYİ Parti’de de 1 saat 11 dakikaya yükseldi.

YANDAŞ ‘İTTİFAKI’

Yandaş medya kanallarında da sadece iktidar lehine yayın yapılırken, muhalefet lehine ise tek bir kelime ise kullanılmaması dikkat çekti.

İncelemelere göre, sadece iktidar propagandası yapan A HABER, TGRT HABER, 24, AKİT TV, TV NET, UZAY HABER, ÜLKE, KANAL 7, BEYAZ TV’de sadece muhalefetin aleyhinde yayınlara yer verildiği tespit edildi.

RTÜK üyesi İsmet Demirdöğen, Kamu kanalı TRT’nin tutumu ve kanalların yayınlarını denetlemekle görevli RTÜK’ün sessizliğine tepki gösterdi.

‘İKTİDARIN BEKÇİSİ’

TRT’nin eşit yayın ilkesini unutup muhalefet aleyhinde yayın yapmaya geçtiğini vurgulayan Demirdöğen, “TRT bu seçim döneminde yeni bir çığır açmış, kimi özel yayıncıların misyonunu üstlenmiş, muhalefeti karalayan haberciliğe geçiş yapmıştır” dedi.

İktidar blokuna muhalefetten 10 kat fazla yer ayrıldığı verilerine ilişkin Demirdöğen şu değerlendirmelerde bulundu: “Cumhuriyetin kurucusu Atatürk ve silah arkadaşlarına yönelik ağır hakaretleri ve saldırıları hasır altı eden RTÜK yönetimi, muhalefete yönelik yalan ve iftiraları, küfürleri neredeyse meşrulaştıran bir konuma getirilmiştir. RTÜK Başkanlığı da tıpkı özel televizyonlar ve TRT gibi anayasa ve yasaları ve hatta kendi yasasını çiğnemekte bir beis görmemektedir. Yasasındaki yayınların ‘siyasi partiler ve demokratik gruplar ile ilgili tek yönlü veya taraf tutar nitelikte olamayacağı’ ilkesini takipten bile vazgeçmiştir. Hakaret ve yalan haberlere geniş bir alan açmıştır.”(Artı Gerçek)

KÖŞE YAZARLARI

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

istanbul escort porno izle